0
Zpět na laroche-posay.cz
Save your skin

Ochrana před sluncem a sport

Cvičení, sporty a posilování jsou skvělým způsobem, jak posílit své zdraví a jak si udržet dobrou náladu. Čas strávený venku je navíc samozřejmě také skvělou příležitostí, jak si doplnit vitamin D. Pokud ale venku trénujete pravidelně, vystavujete se prodloužené sluneční expozici a riziku poškození vlivem slunce - sluneční spáleniny, předčasné stárnutí a dokonce rakovina kůže.

Věděli jste, že i když je pod mrakem, 30-70 % paprsků UV záření dopadá na zemský povrch? Přesné množství závisí na tom, jak moc je zataženo, ale o pokožku je potřeba pečovat vždy. 

Abyste si sport na slunci bezpečně užili, je potřeba pokožku chránit. Kapesní formáty ochranných opalovacích přípravků jsou proto nejlepšími spojenci pro pravidelné nanášení fotoprotekce.


Obecná opatření při pobytu na slunci u všech sportovních aktivit

  • Na všechny odhalené části těla použijte vhodnou sluneční ochranu: širokospektrální UVA-UVB ochranu s SPF 30-50+. Vámi zvolený přípravek by měl být vždy odolný vůči vodě a potu, během tréninku byste jej měli aplikovat každé 2 hodiny.
  • Omezte svou sluneční expozici a netrénujte mezi 10:00 a 16:00, kdy je slunce nejsilnější. Případně trénujte co nejvíce ve stínu.
  • Noste ochranné oblečení jako pokrývku hlavy, trička s dlouhým rukávem, dlouhé kalhoty a sluneční brýle, abyste snížili sluneční expozici.
  • Kvůli pocení, které způsobuje vnikání opalovacího přípravku do očí a jejich nepříjemné štípání, je důležité zvolit nevzlínající přípravek, který lze používat i v okolí očí a který je určen i pro nositele kontaktních čoček.*
  • Nyní můžete monitorovat míru své sluneční expozice také pomocí pružného senzoru propojeného s mobilní aplikací. To vám pomůže přizpůsobit si svou ochranu před sluncem na míru, což je někdy důležitější, než si myslíte.
  • Pravidelné nanášení přípravku ochrany před sluncem je nezbytností. Využijte tréninkovou pauzu nebo poločas a aplikaci fotoprotekce opakujte každé 2 hodiny. Praktický je především jemný sprej na obličej a tělo, stejně jako osvěžující formát vhodný pro aplikaci na cestách.

Specifické tipy podle konkrétního sportu


Vodní sporty (surf, pádlování, bodyboarding):

Zvyšte úroveň ochrany pomocí voděodolného opalovacího přípravku, sluneční paprsky se totiž odrážejí od vodní hladiny a mokré prostředí může zároveň úroveň ochrany snížit. Hledejte také ochranu před sluncem, kterou můžete nanést přímo na mokrou pokožku, aniž by došlo ke snížení její účinnosti. A proč pro doplnění ochrany neinvestovat také do UV oblečení a plavek?


Zimní sporty (lyžování/snowboarding):

I když je zima, sluneční paprsky jsou stále aktivní a intenzivní, a to zejména ve vysokých nadmořských výškách. Věděli jste, že závratných 90 % slunečních paprsků se odráží od sněhu**? Nadace pro rakovinu kůže (Skin Cancer Foundation) doporučuje používat opalovací přípravky i během zimních měsíců, to samozřejmě platí především pro lyžaře a snowboardisty! Na sjezdovce dejte přednost kapesnímu formátu přípravku s velmi vysokou ochranou pro velmi citlivé a odhalené části těla.


Jiné venkovní aktivity (triatlon, běh, horolezectví, fotbal, golf atd.):

Běhání a venkovní sporty s sebou přinášejí delší sluneční expozici, což může přispět ke zvýšení rizika poškození vlivem slunce a k rakovině kůže. Je proto zásadní, abyste se řídili základními pravidly uvedenými výše a abyste snížili svou sluneční expozici (ochranné oblečení, sledování času, monitorování sluneční expozice pomocí senzoru atd.).

* Test užívání pod oftalmologickou kontrolou, 53 subjektů, pro Anthelios Ultra.
** WHO

  • Facebook
  • >Pin

NEJLEPŠÍ OCHRANA PROTI SLUNCI PRO VÁS

Jak se chránit před rakovinou kůže ve 3 krocích?

Preview : False